NRFs utdanningsstipend
Disse har fått stipend
Hvert år deler Norsk Radiografforbund ut FoU- og utdanningsstipend. Søkere må være medlem og ha vært det i minst ett år. Forbundsstyret har må vedtatt hvem som tildeles utdanningsstipend i år. Dette skriver de om ordningen:
Norsk Radiografforbunds utdanningsstipend skal stimulere til kompetanseheving og fagutvikling blant forbundets medlemmer gjennom støtte til videreutdanning. Stipendordningen erstatter ikke virksomhetenes lovpålagte ansvar for planmessig kompetanseutvikling av ansatte, men fungerer som et supplement til dette arbeidet. Utdanningsstipender bidrar derfor til at medlemmer styrker og videreutvikler sin kompetanse.
Følgende tildeles utdanningsstipend for 2026:
Andrine Heum, videreutdanning stråleterapi, kr 10 000
Anne Gautefald, videreutdanning brystkreftdiagnostikk, kr 8000
Charlotte Haglund, videreutdanning brystkreftdiagnostikk, kr 8000
Gunhild Larsen, videreutdanning stråleterapi, kr 10 000
Hanna Sjöman, master helse og teknologi, kr 9000
Hanna Vestre, master helse og sosialfag/brystkreftdiagnostikk, kr 10 000
Julie Samsonstuen, master helse og teknologi, kr 5000
Kavitha Gengatharan, master helsetjenesteinnovasjon, kr 10 000
Kristina Tønsager, master helseinformatikk, kr 9000
Malene Lunde Midtøy, master helse og teknologi, kr 9000
Maren Braaten, videreutdanning ultralyd, kr 8000
Margrethe Myhre, videreutdanning MR, kr 8000
Moshair Mohamed, master helse og teknologi, kr 9000
Renathe Fredlund, videreutdanning brystkreftdiagnostikk, kr 8000
Tonje Sandbakk, master helse og teknologi, kr 9000